Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesKoppelingen
Welke data halen we op?
Welke data halen we op?

Welke data halen we op via de bol.com-API en wat doen we daarmee?

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Zodra je de koppeling met bol.com hebt opgezet begint Bolhub met ophalen van alle beschikbare details over je bestellingen. We kunnen tot 90 dagen terug bestellingen ophalen bij Bol.

Van elke bestelling halen we onder andere de verzenddetails op (dus waar moet de bestelling naartoe worden verzonden), en de factuurdetails (de factuurrelatie).

Let op: bol geeft tot 30 dagen factuurdetails van een bestelling terug; bij activeren van FactuurFlow kunnen we daarom dus ook tot maximaal 30 dagen in het verleden (vanaf het moment dat je je account hebt aangemaakt bij Bolhub) volledige facturen genereren en eventueel uploaden naar Bol.

Verder halen we alle bestellingregels op van een bestelling; deze informatie hebben we onder andere nodig om de totale BTW op een bestelling te berekenen, maar ook om je te laten zien wat het bedrag aan commissie is dat je ontvangt van bol op die bestelling. Ook bepalen de aantallen (besteld, verzonden, geannuleerd) op de bestellingregels de status die we aan de bestelling toekennen.

Welke data halen we niet op?

We halen alleen informatie op die relevant is voor de diensten die we op Bolhub aanbieden. Zo halen we geen informatie op over je productaanbod, voorraadstanden, commissies, promoties of retouren.

De ontwikkeling van Bolhub is nog volop in ontwikkeling; zodra we een dienst aanbieden die wel informatie nodig heeft over bijvoorbeeld je producten of retouren, dan informeren we je hier vooraf over en wordt dit kennisbankartikel bijgewerkt.

Was dit een antwoord op uw vraag?