Bestellingen zijn de kern van je verkoopactiviteiten op bol. Op de detailpagina van een bestelling krijg je een compleet overzicht van alle belangrijke informatie en statusupdates. Hieronder vind je wat er precies wordt getoond.
Bestellingnummer en status
Bestellingnummer: Het unieke nummer van de bestelling, direct gevolgd door de actuele status (bijvoorbeeld 'open', 'deels verzonden', of 'verzonden').
Datum en tijd: De exacte datum en tijd waarop de bestelling is geplaatst.
Bestellingregels en BTW
Bestellingregels: Een gedetailleerd overzicht van alle artikelen die deel uitmaken van de bestelling.
BTW-overzicht: Een specificatie van de toegepaste BTW-tarieven op de bestelling, afhankelijk van of de order voor Nederland of België is bestemd.
Commissie: Dit is de commissie die je aan bol betaalt voor deze bestelling. Meer informatie over de opbouw van deze commissie vind je in je bol-verkoopaccount bij het betreffende artikel.
Verzend- en factuuradres
Adresblokken: Aan de rechterkant van het scherm vind je de verzend- en factuuradressen van de klant.
E-mailadres: Een klikbare link naar het (door bol gegenereerde) versleutelde e-mailadres van de klant.
Factuurinformatie (indien FactuurFlow ingeschakeld)
Factuurstatus: Een extra blok waarin de status van de factuur wordt weergegeven.
Downloadknop: Een knop om de factuur te downloaden en op te slaan.
Gebeurtenissenlog
Onderaan de pagina zie je een lijst met alle belangrijke gebeurtenissen rondom de bestelling. Hier zie je precies wanneer de bestelling is geplaatst, door wie, wanneer en met welke verzendmaatschappij (bijvoorbeeld PostNL) de bestelling is verzonden. Inclusief een link naar de trackingdetails.
Deze gedetailleerde informatie helpt je om iedere bestelling van begin tot eind te volgen en eventuele vragen van klanten snel en accuraat te kunnen beantwoorden.